برج ۱۵ طبقه پارس جنوبی طعمه حریق شد

imagesبه دلایلی نامعلومی، برج ساختمان مرکزی منطقه انرژی پارس واقع در عسلویه استان بوشهر طعمه حریق شد.

به گزارش جنوب نیوز، این آتش سوزی که از ساعت ۲۲ یکشنبه شب آغاز شده و تا لحظه ارسال خبرعملیات اطفاء حریق موفق نبوده است  سبب خسارات جدی به این برج چهارده طبقه شده است .

گزارش های دریافتی حاکی از آن است که به غیر از قرار گرفتن یک نفر از کارکنان تاسیسات در یکی از طبقات این برج که تیم امداد و نجات در حال پایین آوردن وی هستند خسارت جانی در بر نداشته است .

در حال حاضر به دلیل ارتفاع زیاد ساختمان امکان بردن امکانات اطفاء حریق به این طبقه وجود ندارد و آتش نشانان در حال مهار آتش می باشند.

هم اینک تمامی نیروهای حلال احمر و آتش نشانی شهرستان های جنوبی استان بوشهر در عسلویه برای اطفاء حریق در محل حضور دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر با تایید وقوع آتش سوزی در ساختمان سازمان مرکزی منطفه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: این آتش سوزی در طبقات ۱۴ و ۱۵ این ساختمان رخ داده و نیروهای آتش نشانی منطقه برای خاموش کردن آتش بسیج شده اند.

کاظم مرادی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وقوع آتش‌سوزی گسترده در پارس جنوبی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع آتش‌سوزی، عملیات امداد و نجات برای مهار آتش آغاز شد و همچنان نیز این عملیات ادامه دارد.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل در این آتش‌سوزی، ارتفاع ساختمان است و به دلیل اینکه آتش‌سوزی در طبقه ۱۲ به بالا اتفاق افتاده، خاموش کردن آن با کندی صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر از اعزام هلی‌کوپتر از جزیره خارگ برای مهار آتش خبر داد و خاطرنشان کرد: با وجود تلاش ماموران آتش‌نشانی برای مهار آتش، هنوز پیشرفتی حاصل نشده و یک فروند هلی‌کوپتر برای کمک به عملیات مهار آتش به محل اعزام شده است.

مرادی بیان کرد: یک فروند هلی‌کوپتر پیشرفته نیز از کیش در حال اعزام به محل آتش‌سوزی است.

وی در ارتباط با تلفات این جادثه نیز گفت: خوشبختانه تاکنون تلفات جانی گزارش نشده ولی بر اساس اعلام مدیریت اچ.اس.ای منطقه ویژه، یکی از کارکنان پارس جنوبی در محاصره آتش قرار دارد و عملیات برای نجات وی ادامه دارد.

مرادی افزود: تیم‌های عملیاتی مستقر در منطقه ویژه از نظر امکانات و تجهیزات هیچ مشکلی ندارند و مهم‌ترین مسئله، وقوع آتش‌سوزی در طبقات بالایی برج شهید تندگویان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *